Le premier jour - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Laura Hoff - WaarBenJij.nu Le premier jour - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Laura Hoff - WaarBenJij.nu

Le premier jour

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Augustus 2015 | Frankrijk, Nice

19-08-2015

Bonjour!
Het is allemaal zo snel gegaan de afgelopen maanden. Ik geloof dat ik rond april te horen kreeg dat ik naar Nice ging en vanaf toen moest ik heel veel regelen; accommodatie, ticket, beurzen/vergoedingen etc. Uiteindelijk is dat allemaal gelukt en gister mocht ik dan eindelijk gaan. Om 19:55 zou mijn vliegtuig vertrekken, toen ik eenmaal door de douane heen was hoorde ik dat ik 1,5u vertraging had dus ik had genoeg tijd om rustig aan te doen en een beetje voor te bereiden. De vlucht zelf ging natuurlijk heel snel, 1u40minuten, en het uitzicht was echt héél gaaf! Een hele mooie zonsondergang en ik kon Parijs in het mini zien wauw. Eenmaal op Nice zou ik opgehaald worden door een jongen van mijn school, maar die kwam niet opdagen en dus moest ik wel een taxi nemen om op tijd in mijn hotel te komen (dat doe ik dus ook nooit meer, om de paar tellen drukte de chauffeur op het knopje zodat er een paar euro bij kwam). Ik kwam nét op tijd aan in mijn hotel, om 24:00, en de mevrouw heeft alles toen heeeel snel uitgelegd want ze viel bijna in slaap (maar echt). Eenmaal in mijn kamer ben ik vrijwel meteen gaan slapen, wat echt wennen was. Het is echt enorm warm in de kamer en ik slaap met 4 anderen maaar ik klaag zeker niet.
De volgende ochtend kreeg ik ontbijt (koffie, croissant en baguette met zelf-meegebrachte pindakaas natuurlijk jaaa!!) en ben ik naar het strand gegaan. Even later besloot ik te gaan kijken in het oude Nice (dit is ook waar mijn appartement is waar ik volgende week in kan samen met Tessa). Dit is ongeveer 1-2km lopen langs de boulevard. Onderweg ben ik op La Colline du Château geklommen voor heel mooi uitzicht over heel Nice, zelfs een waterval! Het viel me op hoeveel Nederlanders er rondlopen hier, je herkent ze meteen. Wat me ook opvalt is hoe open de fransen (tot nu toe) zijn. Echt al een paar keer vragen mensen wat ik hier doe in mijn eentje? Daarna ben ik doorgelopen naar de haven van Nice. zo mooi en andere huizen dan hier in Nederland. Mijn appartement ligt net achter de haven van Nice. Ik ben er nog niet heengelopen, wel al naar mijn school IPAG. Die zit echt midden in het centrum, langs een boulevard. Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga doen met mijn fietsje, want die fransen kennen echt geen verkeersregels. Toen ik langs school liep werd ik er weer even aan herinnert dat ik straks toch echt naar school moet, iets wat ik eigenlijk steeds vergeet als ik hier rondloop. In de avond ben ik op de boulevard wat gaan eten en ben daarna redelijk vroeg teruggegaan naar mijn hotel. Eenmaal daar zag ik dat ik nieuwe kamergenootjes had, 2 Finse meisjes die op interrail zijn. Er is ook nog een Finse jongen maar die zegt geen woord, hij zegt alleen yes, no or i don’t know. Ook is er een Chinese jongen bijgekomen die ook niks zegt en alleen maar zucht.
Onderhand is het nu 10u en ik ga maar snel douchen en op stap. Vandaag wil ik langs mn appartement en misschien ook weer op zoek naar een mooi uitzicht of route. Ik weet niet hoe vaak ik deze week zal schrijven, ik ben toch voornamelijk de stad een beetje aan het verkennen maaaar we zullen zien! Ik maak iig genoeg foto’s!
À bientôt!

  • 20 Augustus 2015 - 16:34

    Herman:

    Bon jour mon petit Laura,

    Wat leuk dit platform met je belevenissen.
    Verken alles maar gied want nu heb je de tijd.
    (Whap je zo nu en dan als je WiFi hebt?

    Kusss papa
    XXXX

  • 20 Augustus 2015 - 17:05

    Mama:

    Leuk verhaaltje, Lau, mooi geschreven! Geniet maar lekker van je nieuwe avonturen en pas goed op jezelf!
    Dikke kus van mama en Jeroen X

  • 20 Augustus 2015 - 23:42

    Maike:

    Beaucoup de plaisir et bientôt la chance dans votre nouvelle école . Je serai déjà un grand fan de vos aventures dans la belle ville de Nice il .
    Dikke kus

  • 24 Augustus 2015 - 09:24

    Jocelyn:

    Lieverdje!!

    Echt een super goed idee dit, heel goed geschreven ook! Klinkt allemaal echt super!
    Ik kijk nu al uit naar alle andere verhaaltjes die je gaat schrijven! ❤️❤️

    Dikke kus van Joosa

Tags: nice, france, study, abroad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Nice

4 maanden studeren aan IPAG

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Verhuisd!!!

20 Augustus 2015

Le premier jour
Laura

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 1774

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 22 December 2015

Nice

Landen bezocht: